kLiK TaU!!!

Sunday, June 27, 2010

we are happy 2gether~~~~~~ (",)


pada mggu ni aku kuar ngan encik amy jln2 di pavilion,,mcm bese jln2..hehehhe.hepi jer..yang wat aku teringat kat die malam ni sbb sblm aku tdo aku terdengar lgu once bertajuk aku mau..

"Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu"

kteorg mmg pye kelemahan diri masing2 dan aku rse kiteorg saling melengkapi... bagi aku perasaan cinta or kasih sayang ni mcm pie..kalo 50% dr si dia maka 50 % adalah dr aku..

kdg2..kite mmg sukar terime sikap or kelemahan seseorg..kite selalo nak boyfren kite jadi macam yang kite mahukan...kite salo nak die dgr ckap kite...tu mmg sikap aku dlu..tp skrg ni aku leh trime je yng buruk or baik...

apepon aku mmg arap hubungan kami sampai ke jinjang pelamin...amin..luv U b

ni aku jumpe kat tenet,diharap anda dapat menilai cinta anda :

Perbedaan ’jatuh cinta’ dan ’cinta sejati’ :
Aspek
Jatuh cinta
Cinta sejati
Dasar ketertarikan kepada pasangan
Penampilan fisik yang bisa dikenali secara indrawi
Keseluruhan pribadi, apa yang ada di balik penampilan fisik
Waktu permulaan
Berlangsung cepat (hitungan hari/minggu)
Bertahan, relatif lama (hitungan bulan/tahun)
Konsistensi ketertarikan
Berubah-ubah, bergantung pada mood atau kontak fisik yang disukai (seksual)
Konsisten, menerima perubahan segi-segi yang bisa  berubah dalam diri orang lain
Pengaruh thd perkembangan kepribadian
Mengganggu konsentrasi, berlaku aneh, tidak autentik, bertopeng
Membangun, menjadi pribadi yang lebih realistis dan berkembang
Pandangan thd relasi yang sudah ada
Pertemanan tergantikan, hidup dalam satu dunia, mengidolakan orang (seolah tanpa salah)
Pertemanan dilengkapi, hidup secara realistis, menerima kesalahan orang lain
Pengaruh waktu & jarak berpisah
Ketertarikan terganggu, bahkan bisa berpindah pada orang lain
Ketertarikan berlangsung terus secara batiniah
Adanya perselisihan
Lebih sering, lebih berat dan membahayakan
Semakin jarang, biasanya hanya dalam soal kecil yang tidak berbahaya
Dampak rasa cemburu
Lebih sering muncul dan merepotkan
Jarang muncul dan tidak menjadi beban yang memberatkan
Sikap secara keseluruhan
Prinsip ”apa yg kuperoleh”, memanfaatkan orang lain
Prinsip berbagi, membebaskan, memperhatikan kepentingan orang yang dicintai secara seimbang



No comments:

Post a Comment