kLiK TaU!!!

Friday, April 29, 2011

Tuesday, April 19, 2011

kau dan aku

kau tinggi....
aku rendah...

aku muda..
engkau tua..

aku sihat...
engkau sakit

kau kaya...
aku tidak..

kau punya harta bergunung..
aku punya tiada apa....

kau berkulit cerah..
aku sebaliknya...

kau punya pangkat dan darjat..
aku punya nama xkemana..

tapii... ituu bukan ukurannya dimata tuhan kita suma..
amalan dan ibadat yang jadi nilaiannya..

grown up

kadang-kadang dalam hidup ini kita cuma diberi 2 pilihan .. mahu atau tidak mahu, ya atau tak , itu atau ini, dosa atau phala , syurga atau neraka..... memang setiap insan mempunyai cara pemikiran masing-masing.. bagi aku mudah ape yang baik  kita terima.. kadang kala pekara yang baik disering terhalang dengan sekiling  yang tidak mahu benda baik itu berlaku.. masing2 tentunya ada pendapat masing2.. sebagai manusia ini la pekara yang menjadi cabaran.. nak atau tidak kita seharus perlu atasi dengan hati n minda yang terbuka. sememangnya byk cabaran yg menanti..mane la kita tahu kita boleh hadapi cabaran itu sekiranya kita tidak didedahkan dgn cabaran tersebutkan?? ape yang penting ingat hidup ini ada tujuannya..
teringat kata prof dr mohaya.. kita misti positif supaya hidup kita jadi positif.. kdg2 aku xtau knape aku susah nak memaafkan..pada hal sebelum ini aku telah berjanji memaafkan pekara tuu.. smoga aku menjadi tabah n kuat.. amin..

Tuesday, April 12, 2011

hairstyle

salam..hai2 sume...
mcm2 nun settle kan hal umah n adik2 arini.. harini terase mase cpt sgt berlalu..
21 april nun ade exam diet terapi...n nun baru nak stat study ni..hope kowang doakan nun ehh...
tdi noon gi laa kat auntie ni nak gunting rambut..nun nak die nipiskan tp die potong pendek rambut nun..huhuhu xpe laa reda..rambut yng panjg lbey dr bahu ni da kne potong.. style rambut noon lbey kuang cmni...xpe laa ringan sikit kpala ni..auntie tu kate rambut noon manyak lebat woo...huhuhu smoga dapat study lebey baik..amin.. tata