kLiK TaU!!!

Thursday, October 21, 2010

Microwave oven? Boleh menyebabkan kamu mandul!


Tahu tentang microwave oven x? Haa, yang orang buat masak pizza, hangatkan lauk bagi mereka yang malas menggunakan  kualitu. Kalau x tau, cepat lihat gambar ini.

microwave sebenarnya dangerous...kamu tahu x?


Haaa, dah tau microwave oven? Sebenarnya kalau pelajar2 sekalian mahu tahu, bila kita letakkan makanan dalam microwave oven, makanan kita sebenarnya telah diradiasi. Owh, radiasi tu apa? Radiasi tu macam orang geletek2 ketiak kamu. Ok, saya gurau. RADIASI = RADIATION. Saya telah translate untuk kamu tanpa menggunakan google translate. Kenapa ada radiasi? Sebab microwave tu yang keluarkan radiasi.

Ok, sambung tentang makanan tadi. Bila kita letak makanan dalam microwave oven,partikel makanan dalam makanan kita telah berubah, nutrient pun dah kurang. Jadi, bila kita makan, perut kita x boleh cam apa ke benda nutrient itu (sebab dah berubah), makanya benda2 itu akan terkumpul. Makin banyak terkumpul, makin kita akan dapat penyakit yang dinamakan sebagai kanser perut. Haa, terkejut? Jadi, jangan guna selalu microwave oven.
aku x pregnant lagi sebab mandul ke?
Selain itu jugaklah, sesiapa yang makan makanan yang selalu dimasak di dalam microwave oven, effect jangka panjang ialah otak korang akan jadi lembab(salahkan makanan kalau x dapat A dalam subjek ni), lagi makanantu boleh effect korang punya system peranakan(kalau x paham, senang citer boleh jadi mandul), boleh dapat pelbagai penyakit-makit lagilah.

Owh lupa, adakah kamu tahu microwave oven sebenarnya selepas 2 tahun, kena pergi servis? Kalau x, lagi banyak radiasi yang dia keluarkan. 

Banyak lagi tentang radiasi yang mungkin korang semua x tahu.
tip dr blog cik farah

1 comment: